Op theevisite - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Rene Elles - WaarBenJij.nu Op theevisite - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Rene Elles - WaarBenJij.nu

Op theevisite

Door: Rene

Blijf op de hoogte en volg Rene

12 Maart 2016 | Maleisië, Cameron Highlands

Het is een hoop geklooi om via WiFi hier een verbinding te krijgen, dus ik hoop dat dit lukt.
Nadat we gisteren dus over een half drooggevallen rivier een boottocht hadden gemaakt waarbij we dus weer ontzettend veel van de Maleisische (of Maleier) natuur hebben kunnen zien.
Apen die van tak tot tak gaan, een hagedis van een meter of 1.5 die een stukkie ging zwemmen tot ijsvogels toe (echt waar!) En er ligt hier niet eens ijs!
Er stond wel zo weinig water dat we regelmatig aan de grond liepen, maar gelukkig konden we zonder sleepboothulp loskomen.
Het was meer een kwestie van uitstappen......
Bij terugkomst op het resort werden er helmen uitgedeeld. Dit had te maken met het feit dat een grote groep apen in de bomen bezig was om vruchten te plukken. Alleen lieten ze die harde dingen uit hun handen vallen en dat kon best wel eens pijnlijk zijn als je dat op je knar kreeg....
We lagen al vroeg in bed want vandaag moesten we vroeg op om naar de Cameron Highlands te rijden, maar eerst overvaren...helaas werden we op de verkeerde plek afgezet zodat we 400 m door het mulle zand met onze koffers moesten sjouwen, resultaat: Natte rug om 8:00 uur.
Bij de veerboot troffen we ook nog een Nederlands echtpaar uit Brielle die 3 maanden geleden op de fiets waren gestapt in Chiang Mai en nu doorgingen naar Singapore (ideetje Ilco?).
Na een lange rit dus nu op de plaats van bestemming. Een resort op 2200 m hoogte, waarvan we eerst dachten dat het een groot Zwitsers hotel was..... Het is ook gelijk een stuk kouder volgens de menselijke thermometer die Elles heet. Hier hebben ze ook een rookverbod in de kamers, maar recht onder onze kamer werd vanavond en barbecue aangestoken en drie maal raden waar de rook heenging.........
Morgen dus naar de theeplantages en een tempel, waar ze van allebei hier zat hebben..... Hoe dat was lezen jullie dan wel weer.

• 14 Maart 2016 - 16:40

Hennie Vd Linden:

Hallo RENE en Elles jullie hebben al weer het een en ander mee gemaakt , wel leuk dat je het stuur, inlog een fijn vacantie verder Gr Hen en Nel.

Tags: Rustig